
![[CLIENT NAME] Image C1](img-c/bbb/bbb-2.webp)
![[CLIENT NAME] Image C2](img-c/bbb/bbb-3.webp)
BBB
De marktpositie van het Nederlandse merk BBB kwam onder druk te staan door concurrentie uit zowel het premium- als het laagsegment. De opdracht was een heldere, nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen die het merk strategisch zou herpositioneren.
Archetype
Om een duidelijke en stabiele koers te bepalen, werd het archetype van De Leider gekozen. Dit archetype staat voor controle, leiderschap en orde, en vormde de perfecte link tussen de strategie en het ontwerp. Het sloot naadloos aan bij de noodzaak om de ‘ruis’ binnen het merk te elimineren en een zelfverzekerde richting te kiezen.
Ontwerp
De principes van De Leider – orde en kwaliteit – werden de leidraad voor de nieuwe visuele identiteit. Door het ‘less is more’ principe consequent toe te passen op alle producten en communicatie, ontstond een heldere en hoogwaardige merklijn die zowel de visuele identiteit als de interne samenwerking versterkte.
Credits
Als design director, onderdeel van het Qua Associates team, was ik betrokken bij het formuleren van de briefing en heb ik het lokale 2D- en 3D-team begeleid bij de ontwikkeling van de nieuwe huisstijl en marketinguitingen, vastgelegd in een huisstijlhandboek.