commission

BBB

Strategisch coaching programma voor creatie en marketing afdeling dat resulteerde in het ontwikkelen van een nieuwe identiteit.

Work page
1. Beschrijving klant
2. Vraag
3. Oplossing
4. Toegepaste media
5. Skills

BBB is leverancier en producent van fiets accessoires. De markt veranderde toen de grote fietsmerken hun eigen accessoires gingen verkopen. Ook kwamen meer price-fighters op de markt. BBB is onderscheidend als ‘Maker’ in deze markt doordat ze deels zelf producten ontwerpen. Dit willen we meer laten zien in de nieuwe identiteit. Het BBB logo is geïntegreerd in een product label zodat je meteen een product terug kan vinden in de catalogus…

Archetype ‘Maker’
De Maker heeft een visie en creëert nieuwe dingen. Daarbij vindt hij esthetiek heel belangrijk.
Vorm elementen ‘Maker’
• Slimme vormgeving – creatief
• Levendige kleuren – energiek en artistiek
• Analoge elementen – persoonlijk
• Gebruik icon – effectief informatie overbrengen
Skills
• Identity design
• Ontwikkelen guidelines
• Vormgeving website
• Vormgeving templates
• Vormgeving packaging
Credits
De strategie en workshops werden begeleid door QuA waar ik onderdeel van was.
Het logo is ontwikkeld in workshops met de interne creatieve afdeling van BBB