commission

Plastic Whale

De identity die meegroeide van start-up tot gevestigd bedrijf.

Work page
1. Beschrijving klant
2. Wat was de vraag
3. Toegepaste media
4. Skills

Plastic Whale is van ‘plastic vis’ startup met vrijwilligers uitgegroeid tot een bedrijf met een vloot van 12 boten gemaakt van Amsterdams grachten plastic. De huisstijl heeft een vergelijkbare ontwikkeling meegemaakt, maar het walvis-logo is al meer dan 10 jaar het boegbeeld!
De vormgeving is simpel gebleven maar wel met iconen uitgebreid om de toegenomen activiteiten te illustreren. Gebruik van kapitalen voor slogans hebben het activistischer gemaakt zonder aan vrolijkheid in te boeten. Verder hebben we gewerkt aan betere richtlijnen mbt partnerships nu Plastic Whale op meerdere terreinen actief is.

Archetype
De ‘Kampioen’ ziet dat hij de wereld beter maakt door moedig te zijn en uitdagingen niet uit de weg te gaan. Hij is daarin sterk overtuigd en onderneemt actie.
Vorm elementen ‘Kampioen’
 • Sterke en Krachtige Vormen – gevoel
  van overwinnen uitstralen
• Opvallende Kleuren – gedreven aard
  van het archetype
• Vetgedrukte Typografie –
  vastberadenheid / vasthoudendheid
• Dynamische Ontwerpen – Veel design
  elementen die vrij te gebruiken zijn
Skills
• Identity design
• Ontwikkelen guidelines
• Ontwikkelen iconen set
• Grafische animaties
Credits
In samenwerking met Rogier Heijning (F&F)