


DIG, Design Innovation Group
Na de fusie was de visuele identiteit van DIG versnipperd geraakt. De opdracht was om een heldere, compacte en beheersbare huisstijl te ontwikkelen die de nieuwe strategie van deze social design & strategy practice visualiseerde, bij voorkeur met gebruik van bestaande elementen.
Archetype
Het archetype van De Magiër was een perfecte match. Een Magiër ziet een toekomst die anderen nog niet zien en maakt complexe transformaties mogelijk. Dit sluit aan bij DIG's methode om voorbij het probleem te kijken naar een duurzame oplossing, waarbij door toewijding en diepgaande kennis samen met de klant een nieuwe realiteit wordt gecreëerd.
Design
Het designconcept 'A New Dawn' werd de visuele vertaling van de transformatie. Dit komt tot uiting in het gebruik van kleurverlopen en fotografie van ochtend luchten. Het bestaande logo kreeg een upgrade met een lichter lettertype en meer spatiëring voor een vriendelijker gevoel. Een nieuw, geanimeerd icoon, 'The Morph', werd ontwikkeld om de magische transitie naar de nieuwe wereld die De Magiër al ziet, te symboliseren.
Credits
Ik heb de identiteit ontwikkeld, van de strategische basis tot het uiteindelijke huisstijl-design. Merel Sas was verantwoordelijk voor de succesvolle implementatie van de nieuwe stijl binnen de DIG-organisatie.