friendsandfoes, slide 1 friendsandfoes, slide 2 friendsandfoes, slide 3 friendsandfoes, slide 4 friendsandfoes, slide 5 friendsandfoes, slide 6
friendsandfoes 1 friendsandfoes 2

Friends and Foes

Friends and Foes helpt bedrijven hun rol te vinden in een veranderende wereld. De opdracht was om hun unieke methode, ‘Change is Hard’, te vertalen naar een inspirerende en creatieve visuele identiteit die hun eigen merkverhaal krachtig communiceert.

Archetype

Het archetype van De Magiër was de logische keuze. Friends and Foes inspireert en verwondert om mensen in beweging te krijgen. Ze gebruiken de archetypemethode zelf om het vaak mysterieuze creatieve proces voor hun klanten te inzichtelijk te maken en hen mee te nemen naar de wereld waarin hun merk het best functioneert.

Design

Het design van een Magiër mag visueel verrassen. De homepage gebruikt een interactieve caleidoscoop om het portfolio op een intrigerende manier te tonen. Een rijk kleurenpalet en twee uitgebreide lettertypefamilies bieden de flexibiliteit voor verfijnde en expressieve typografie, zonder dat het een rommelige indruk maakt.

Credits

De strategie van Friends and Foes was al volledig ontwikkeld. In nauwe samenwerking met de art director van het bureau heb ik deze strategie vertaald naar de vormgeving en de definitieve huisstijlelementen.

Arrow icon back