Main visual for Hero Brand book
Hero Brand book 1 Hero Brand book 2 Hero Brand book 3 Hero Brand book 4 Hero Brand book 5
Hero Brand book Image C1 Hero Brand book Image C2

Hero Brand

De opdracht was om de complexe theorie van merkstrategie en archetypen te vertalen naar een toegankelijke en inspirerende methode, vastgelegd in een praktisch handboek: een bijbel voor merkstrategie denken.

Archetype

Het boek zelf belichaamt het archetype van De Held. Het fungeert als een mentor die de lezer (de held van zijn eigen merkverhaal) de tools geeft om de strijd aan te gaan met de 'vijand': vage, ineffectieve branding. Het doel is de lezer te empoweren en te laten overwinnen.

Design

Het ontwerp moest autoriteit en helderheid uitstralen. De visuele basis is de 'Story Triangle', een krachtige metafoor die door de hele vormgeving is verweven. Een strakke, minimalistische layout en een sterk typografisch grid zorgen ervoor dat de complexe informatie overzichtelijk en toegankelijk wordt gepresenteerd.

Credits

De 'Hero Brand Approach' is een methode ontwikkeld door Friends & Foes. Voor dit boek was ik, in samenwerking met auteur Rogier Heijning, verantwoordelijk voor de volledige vormgeving en lay-out.

Arrow icon back