![[CLIENT NAME] Move C1](img-c/move/move-2.webp)
![[CLIENT NAME] Move C2](img-c/move/move-3.webp)
Move Amsterdam
Het logo voor Move Amsterdam was al ontwikkeld. De uitdaging was om dit uit te bouwen tot een flexibele corporate identity die moest functioneren voor de diverse functies van het gebouw, waaronder de publieke mobiliteitsexpo en het hoofdkantoor van Pon.
Archetype
Aangezien de hoofdfunctie van Move het informeren over de mobiliteitsactiviteiten van Pon Holding is, sluit het archetype van De Wijze perfect aan. Dit archetype wil kennis delen en de waarheid op een heldere, toegankelijke manier presenteren, wat de kern van de expo-functie is.
Design
Het archetype van De Wijze vraagt om een heldere, overzichtelijke huisstijl. Het design is gebaseerd op het concept van een open kubus, die flexibel kan worden ingericht voor elke nieuwe expositie. De visuele basis wordt gevormd door een zwart-wit kleurenpalet en één enkel, schreefloos lettertype. Het minimale gebruik van lijnen en de focus op witruimte zorgt voor een overzichtelijke en toegankelijke presentatie van informatie.
Credits
Het logo is ontworpen door Jim Smith (Qua Associates). Ik was verantwoordelijk voor het doorvertalen van dit logo naar een compleet identiteitssysteem en het ontwerpen van de diverse items voor zowel de publieke als de kantoorruimtes in het gebouw.