Main visual for Plastic Whale
Plastic Whale Image 1 Plastic Whale Image 2 Plastic Whale Image 3 Plastic Whale Image 4 Plastic Whale Image 5
Plastic Whale Image C1 Plastic Whale Image C2

Plastic Whale

Na 11 jaar succesvolle ontwikkeling evolueerde Plastic Whale van een startup naar een gevestigd plastic vis bedrijf met diverse activiteiten en producten. De opdracht was de visuele identiteit te laten aansluiten bij deze nieuwe fase van ontdekking.

Archetype

Oorspronkelijk was Plastic Whale de ultieme Kampioen: het heldere doel om een boot te bouwen van grachtenplastic activeerde de community. Nu de missie breder is, is het merk verschoven naar De Ontdekker. Bij dit archetype staat het proces centraal en is het einddoel open, gedreven door de inzichten die onderweg ontstaan.

Design

De visuele vertaling van De Ontdekker is avontuurlijker en minder gepolijst. Dit komt tot uiting in rauwere typografie, ruwere graphics en een breder, gedempter kleurpalet. Het iconische walvis-logo werd dynamischer en een 'sterrenhemel' werd toegevoegd om de groeiende hoeveelheid initiatieven ('sparks') te symboliseren.

Credits

Vanaf de oprichting, ruim 11 jaar geleden, ben ik als design partner betrokken bij Plastic Whale. Samen hebben we deze strategische en visuele evolutie vormgegeven om het merk klaar te maken voor de toekomst.

Arrow icon back