Main visual for Pon Bike
Pon Bike Image 1 Pon Bike Image 2 Pon Bike Image 3 Pon Bike Image 4 Pon Bike Image 5
Pon Bike Image C1 Pon Bike Image C2

Pon.Bike

Pon.Bike, de grootste fietsengroep ter wereld, had een overkoepelende B2B-identiteit nodig. De opdracht was om een platform te ontwikkelen dat het groeiende portfolio van premium consumentenmerken op een krachtige en eenduidige manier presenteert aan de zakelijke markt.

Archetype

Terwijl de individuele fietsmerken pure 'Makers' zijn, werd voor de overkoepelende Pon.Bike-entiteit bewust gekozen voor het archetype van De Leider. Dit archetype straalt autoriteit, controle en leiderschap uit. Precies wat een groep met een groeiend merkportfolio nodig heeft.

Design

Een Leider communiceert helder en zelfverzekerd. Onderzoek naar de 100-jarige historie van Pon bracht de basis voor het logo: een combinatie van het historische fietswiel en de moderne '.bike' extensie. De visuele stijl is minimalistisch en krachtig. In de communicatie wordt vaak maar één product getoond, wat de boodschap versterkt: dit is de beste keuze. Geen ruis, geen overbodige opties.

Credits

De visuele identiteit is ontwikkeld in nauwe strategische samenwerking met Jim Smith, de creatief directeur bij Pon.

Arrow icon back