Main visual for [CLIENT NAME]
[CLIENT NAME] Image 1 [CLIENT NAME] Image 2 [CLIENT NAME] Image 3 [CLIENT NAME] Image 4 [CLIENT NAME] Image 5
Wasteboards Image C1 Wasteboards Image C2

Wasteboards

De uitdaging was om Wasteboards, een spin-off van Plastic Whale, te transformeren van een sympathiek ‘awareness’ product naar een opzichzelfstaand en geloofwaardig skate-merk met een eigen, unieke identiteit.

Archetype

Het archetype van De Maker was een natuurlijke keuze. Dit archetype waardeert vakmanschap, innovatie en het creëren van mooie, betekenisvolle producten. Het bood het perfecte strategische kader om de focus te verleggen naar de kwaliteit, de schoonheid en het statement van het product zelf.

Design

De visuele uitdaging was om de ambacht van De Maker te verbinden met de anarchistische beeldtaal van de skatewereld. Dit werd vertaald in een eigenwijze, creatieve stijl. De ronde vorm is wat veel skatemerken gebruiken en daar wilde we bij aansluiten. De ‘zichtbare recycling’, de kleurrijke patronen van de doppen, bleef centraal staan als bewijs van het unieke maakproces.

Credits

Ik heb nauw samengewerkt met de oprichters van Wasteboards. In dit partnerschap was ik verantwoordelijk voor het volledige designproces. Communicatie en fotografie werd door de makers zelf gedaan.

Arrow icon back